2013年10月10日木曜日

Lesson 90

今日の復習のために以下の見方を使います。
For this review we will use these ideas:

(79)
問題が解決できるように私に問題を認識させてください。
Let me recognize the problem so it can be solved.

今日は、問題は常に私が大切にしておきたい不満が何らかの形をとったものであることに気づかせてください。
Let me realize today that the problem is always some form of grievance that I would cherish.
さらに、解決策は常に、私が不満と取り換えるものは奇跡であることも私に理解させてください。
Let me also understand that the solution is always a miracle with which I let the grievance be replaced.
今日、私は、問題はひとつであり解決策も一つであるというレッスンを補強することによって、救いの単純性を思い出します。
Today I would remember the simplicity of salvation by reinforcing the lesson that there is one problem and one solution.
問題は不満であり、解決策は奇跡です。
The problem is a grievance; the solution is a miracle.
そして、私は不満をゆるすことを通して、そして、不満に取って代わる奇跡を歓迎することによって、解決策が私にやってくるように招待します。
And I invite the solution to come to me through my forgiveness of the grievance, and my welcome of the miracle that takes its place.

この見方の具体的な適用は次のような形になるかもしれません。
Specific applications of this idea might be in these forms:

        これは私がすでに解決した問題を私に提示しています。
        This presents a problem to me which I would have resolved. 
        この不満の背後にある奇跡が私に代わってそれを解決するでしょう
        The miracle behind this grievance will resolve it for me. 
        この問題に対する答えは問題が隠している奇跡です。
        The answer to this problem is the miracle that it conceals.


(80)
私の問題は解決されていることを私に認識させてください。
Let me recognize my problems have been solved.

私は時間を誤用しているというそれだけの理由で問題を抱えているように思われます。
I seem to have problems only because I am misusing time.
問題が最初にやってきて、問題が解決されるまでには時間が経過しなければならないと私は信じています。
I believe that the problem comes first, and time must elapse before it can be worked out.
私には問題と答えが同時に起こるようには見えません。
I do not see the problem and the answer as simultaneous in their occurrence.
その理由は、答えと問題が時間によって分離されることのないように、「神」は答えを問題と一緒にされたということに私がまだ気づいていないからです。
That is because I do not yet realize that God has placed the answer together with the problem, so that they cannot be separated by time.
私が「聖霊」にそれを許せば、「聖霊」はこれを私に教えてくれるでしょう。
The Holy Spirit will teach me this, if I will let Him.
そして、すでに解決されていない問題を持つことは不可能であることを私は理解するでしょう。
And I will understand it is impossible that I could have a problem which has not been solved already.

この見方の以下の形は具体的な適用に役立つでしょう。
These forms of the idea will be useful for specific applications:

        私はこれが解決されるのを待つ必要はありません。
        I need not wait for this to be resolved.
        この問題に対する答えは、私にそれを受け容れる気持ちがあれば、
        すでに私に与えられています。
        The answer to this problem is already given me, if I will accept it.
        時間はこの問題をその解決策から分離することはできません。

        Time cannot separate this problem from its solution.