2013年10月10日木曜日

Lesson 81

今日は以下の見方を復習しましょう。
Our ideas for review today are:

(61)
私はこの世界の光です。
I am the light of the world.

この世界を光で明るくする役目を与えられた私は、どれくらい神聖なのでしょうか。
How holy am I, who have been given the function of lighting up the world!
私の神聖性の前で、じっと静かにいさせてください。
Let me be still before my holiness.
その穏やかな光の中で、私の(自我の)葛藤のすべてが姿を消すようにしてください。
In its calm light let all my conflicts disappear.
その安らぎの中で、私が誰であるかを私に思い出させてください。
In its peace let me remember Who I am.

特別な困難が生じたように思われるときに、この見方をあてはめる特定の例としては(例えば)次のようなものになるかもしれません。
Some specific forms for applying this idea when special difficulties seem to arise might be:

        私の中にあるこの世界の光を私に暗くさせないでください。
        Let me not obscure the light of the world in me.
        この世界の光に私のこの外見を通して輝かせてください。

        Let the light of the world shine through this appearance. 
        この影は光の前で姿を消すでしょう。
        This shadow will vanish before the light.


(62)
ゆるしはこの世界の光である私の役目です。
Forgiveness is my function as the light of the world.

私の役目を受け容れることを通して、私は私の中に光を見るでしょう。
It is through accepting my function that I will see the light in me.
そして、この光の中で私の役目は、明確に一点の曖昧性もないものとして私の目の前に立っているでしょう。
And in this light will my function stand clear and perfectly unambiguous before my sight.
私の受容は私の役目が何であるかについての私の認識に依存してはいません。
というのは、私はまだゆるしを理解していないからです。
My acceptance does not depend on my recognizing what my function is, for I do not yet understand forgiveness.
しかし、私は、光の中でゆるしをありのままに見るだろうことを信頼しています。
Yet I will trust that, in the light, I will see it as it is.

この見方を使うための特定の例は(例えば)次のようなものを含むかもしれません。
Specific forms for using this idea might include:

        ゆるしが何を意味するかを私が学ぶのをこれに助力させてください
        Let this help me learn what forgiveness means.
        私に、私の役目を私の意志から分離させないでください。
        Let me not separate my function from my will. 
        私はこれを異質な目的のためには使いません。
        I will not use this for an alien purpose.