2013年10月10日木曜日

Lesson 87

以下の見方が今日の復習のための見方です。
Our review today will cover these ideas:

(73)
私は光があるようにと意図します。
I will there be light.

今日、私は私の意志の力を使います。
I will use the power of my will today.
影を恐れ、目に見えず非実在的なものを恐れながら、暗闇の中で手探りをすることは私の意志ではありません。
It is not my will to grope about in darkness, fearful of shadows and afraid of things unseen and unreal.
今日は、光を私のガイドにします。
Light shall be my guide today.
私は光が私を導いていくところへと光の後をついてゆき、光が私に示してくれるものだけを見ます。
I will follow it where it leads me, and I will look only on what it shows me.
今日、私は真の知覚の安らぎを体験します。
This day I will experience the peace of true perception.
この見方の次のような形は具体的な適用のために役立つでしょう。
These forms of this idea would be helpful for specific applications:

        これは私が見ることを意図する光を隠すことはできません。
        This cannot hide the light I will to see.
        ( 名前 )さん、あなたは私と一緒に光の中に立っています。

        You stand with me in light, [name].                   
        光の中ではこれは違って見えるでしょう。

        In the light this will look different.


(74)
神の意志以外にはいかなる意志も存在しません。
There is no will but God's.

「神の意志」以外にはいかなる意志も存在しないので、今日、私は安全です。
I am safe today because there is no will but God's.
別な意志があると信じるときだけ、私は怖れを感じる可能性があります。
I can become afraid only when I believe there is another will.
私は恐れているときだけ攻撃しようとします。そして、攻撃しようとするときだけ、私は私の永遠の安全が脅かされていると信じることができます。
I try to attack only when I am afraid, and only when I try to attack can I believe that my eternal safety is threatened.
今日、私はこうしたことのすべては起こらなかったことを認識します。
Today I will recognize that all this has not occurred.
「神の意志」以外はいかなる意志も存在しないので、今日、私は安全です。
I am safe because there is no will but God's.

以下の文章はこの見方を具体的に適用するために役立つ形です。
These are some useful forms of this idea for specific applications:

        これを「神の意志」に合わせて知覚させてください。
        Let me perceive this in accordance with the Will of God.
        ( 名前 )さん、あなたが「神の子」であることは「神の意志」であり、
        た、私の意志でもあります。
        It is God's Will you are His Son, [name], and mine as well. 
        私がそれをどのように見ようとも、これは私に対する「神の意志」の一部です。
        This is part of God's Will for me, however I may see it.