2013年10月9日水曜日

Lesson 75

光がやってきました。
The light has come.

光がやってきました。
The light has come.
あなたは癒されました。そして、あなたは癒すことができます。
You are healed and you can heal.
光がやってきました。
The light has come.
あなたは救われました。そして、あなたは救うことができます。
You are saved and you can save.
あなたは安らいでいます。
そして、あなたはどこに行っても安らぎをあなたと一緒に持っていきます。
You are at peace, and you bring peace with you wherever you go.
(自我の)暗闇と混乱と死は姿を消しました。
Darkness and turmoil and death have disappeared.
光がやってきました。
The light has come.

今日は、(自我の)悲惨な出来事についてのあなたの長い夢の幸せな結末を祝います。
Today we celebrate the happy ending to your long dream of disaster.
今はもう(自我の)暗闇の夢はありません。
There are no dark dreams now.
光がやってきました。
The light has come.
今日、光の時があなたのために、そして、すべての人のために始まります。
Today the time of light begins for you and everyone.
これは新しい時代であり、新しい世界が生まれたのです。
It is a new era, in which a new world is born.
旧い世界は新しい世界に何の痕跡も残さず去っていきました。
The old one has left no trace upon it in its passing.
今日、私たちは異なった世界を見ています。なぜなら、光がやってきたからです。
Today we see a different world, because the light has come.

今日の練習は幸せな練習であり、その中で、私たちは古いものの通過と新しいものの始まりに対して感謝の思いを差し出します。
Our exercises for today will be happy ones, in which we offer thanks for the passing of the old and the beginning of the new.
いかなる過去の影も残ってはおらず、私たちの視力を暗くすることもなく、ゆるしが私たちに差し出す世界を隠すこともありません。
No shadows from the past remain to darken our sight and hide the world forgiveness offers us.
今日、私たちは新しい世界を私たちが見たいものとして受け容れます。
Today we will accept the new world as what we want to see.
私たちは望むものを私たちは与えられるでしょう。
We will be given what we desire.
私たちは光を見ることを意図します。光がやってきました。
We will to see the light; the light has come.

長めの練習は、私たちのゆるしが私たちに見せてくれる世界を見ることに捧げられます。
Our longer practice periods will be devoted to looking at the world that our forgiveness shows us.
これが私たちの見たいものであり、これだけを私たちは見たいのです。
This is what we want to see, and only this.
私たちのただ一つの目的は、私たちの目標を不可避的なものにします。
Our single purpose makes our goal inevitable.
今日、実在の世界が喜びの中で私たちの前に立ち現れ、私たちは遂に見ることができます。
Today the real world rises before us in gladness, to be seen at last.
光がやってきた今、私たちに視力が与えられたのです。
Sight is given us, now that the light has come.

私たちは、今日、この世界の上に自我の影を見たくはありません。
We do not want to see the ego's shadow on the world today.
私たちには光が見えます。そして、その光の中に、「天国」の影が世界に映っているのが見えます。
We see the light, and in it we see Heaven's reflection lie across the world.
長めの練習を、あなたの解放という嬉しい知らせをあなた自身に告げることによって始めてください。
Begin the longer practice periods by telling yourself the glad tidings of your release:

        光がやってきました。
        The light has come.
        私はこの世界をゆるしました。
        I have forgiven the world.

今日は、過去のことをくよくよ思わないでください。
Dwell not upon the past today.
すべての過去の考えを洗い流し、あなたが作ったすべての概念を取り除いて、心を完全にオープンな状態に保ってください。
Keep a completely open mind, washed of all past ideas and clean of every concept you have made.
あなたは今日、世界をゆるしました。
You have forgiven the world today.
あなたはこの世界をまるで一度も見たことがないように、今見ることができます。
You can look upon it now as if you never saw it before.
あなたにはそれがどのように見えるかまだ分かっていません。
You do not know yet what it looks like.
あなたはただそれがあなたに見せられるのを待っているだけです。
You merely wait to have it shown to you.
待っている間に、数回、ゆっくりと、完璧な忍耐力をもって、次の言葉を繰り返し言ってください。
While you wait, repeat several times, slowly and in complete patience:

        光がやってきました。
        The light has come.
        私はこの世界をゆるしました。
        I have forgiven the world.

あなたのゆるしはあなたにヴィジョンを持つ資格を与えることに気づいてください。
Realize that your forgiveness entitles you to vision.
「聖霊」はゆるす者に対して視力の贈り物を必ず与えてくれることを理解してください。
Understand that the Holy Spirit never fails to give the gift of sight to the forgiving.
「聖霊」が今あなたの期待を裏切ることはないということを信じてください
Believe He will not fail you now.
あなたはこの世界をゆるしました。
You have forgiven the world.
あなたが見つめ、待っているとき、「聖霊」はあなたと一緒にいるでしょう。
He will be with you as you watch and wait.
「聖霊」は真のヴィジョンが何を見るかをあなたに見せてくれるでしょう。
He will show you what true vision sees.
それは「聖霊の意志」であり、あなたは「彼」と一緒になったのです。
It is His Will, and you have joined with Him.
忍耐強く「彼」を待ってください。
Wait patiently for Him.
「彼」はそこにいるでしょう。
He will be there.
光がやってきました。
The light has come.
あなたはこの世界をゆるしました。
You have forgiven the world.
あなたは「聖霊」を信頼しているがゆえに失敗することはあり得ないことを知っていると「聖霊」に告げてください。
Tell Him you know you cannot fail because you trust in Him.
そして、自分自身に向かって、「聖霊」があなたに約束した世界を見るためにあなたは確信をもって待つと告げてください。
And tell yourself you wait in certainty to look upon the world He promised you.
今というときから、あなたは異なった目で見ることでしょう。
From this time forth you will see differently.
今日、光がやってきました。
Today the light has come.
そして、あなたは時が始まって以来あなたに約束されてきた世界を見るでしょう。
そして、この世界において、時の終焉が確実に起こるでしょう。
And you will see the world that has been promised you since time began, and in which is the end of time ensured.

短めの練習もまた、あなたの解放を喜びの中で思い出させるものとなるでしょう。
The shorter practice periods, too, will be joyful reminders of your release.
今日は特別なお祝いのときであることを、15分おきぐらいに自分自身に思い出させてください。
Remind yourself every quarter of an hour or so that today is a time for special celebration.
「神」の慈悲と「愛」に感謝してください。
Give thanks for mercy and the Love of God.
あなたの視力を完全に癒してくれるゆるしの力を喜んでください。
Rejoice in the power of forgiveness to heal your sight completely.
今日という日は新しい始まりであることを確信してください。
Be confident that on this day there is a new beginning.
過去の暗闇があなたの目をふさいでいないので、今日あなたは必ず見ることができます。
Without the darkness of the past upon your eyes, you cannot fail to see today.
そして、あなたが見るものは非常に歓迎すべきものであるため、あなたは今日という日を喜んで永遠に延長することでしょう。
And what you see will be so welcome that you will gladly extend today forever.
それでは、次の言葉を言ってください。
Say, then:

        光がやってきました。
        The light has come.
        私はこの世界をゆるしました。
        I have forgiven the world.

万が一、(自我の)誘惑を感じたならば、あなたを暗闇の中へと引き戻すように思われる人に対して、次のように言ってください。
Should you be tempted, say to anyone who seems to pull you back into darkness:

        光がやってきました。
        The light has come.
        私はあなたをゆるしました。
        I have forgiven you.

私たちは、今日という日を、あなたがそこにいることを「神」が望んでいる穏やかな静けさに捧げます。
We dedicate this day to the serenity in which God would have you be.
今日は、あなたのヴィジョンの始まりと実在的な世界を見ることができることを祝いながら、この静けさをあなた自身についての自覚の中に保ち、あらゆる場所に見てください。この実在的な世界は、あなたが実在すると思っていた、ゆるされていない世界に取って代わるためにやってきたのです。
Keep it in your awareness of yourself and see it everywhere today, as we celebrate the beginning of your vision and the sight of the real world, which has come to replace the unforgiven world you thought was real.