2013年10月10日木曜日

Lesson 84

以下の見方が今日の復習の復習のための見方です。
These are the ideas for today's review:

(67)
愛は私を愛と同じもののように創造しました。
Love created me like itself.

私は私の「創造主」に似ています。
I am in the likeness of my Creator.
私が苦しむことは不可能であり、喪失を体験することは不可能であり、死ぬことは不可能です。
I cannot suffer, I cannot experience loss and I cannot die.
私は*肉体ではありません。
I am not a body.
私は今日、私の実在性を認識します。
I would recognize my reality today.
私はいかなる偶像も崇拝しません。
また、私の自己概念を持ち上げて私の「自己」と取って代わらせることもしません。
I will worship no idols, nor raise my own self-concept to replace my Self.
私は私の「創造主」と似ています。
I am in the likeness of my Creator.
愛は私を愛と同じもののように創造しました。
Love created me like itself.

この見方を適用するにあたって、以下の具体的な形が役に立つかもしれません。
You might find these specific forms helpful in applying the idea:

        この中に私自身についての幻想を私に見させないでください。
        Let me not see an illusion of myself in this.
        私がこれを見るとき、私の「創造主」を私に思い出させてください。
        As I look on this, let me remember my Creator.
        私の「創造主」は私が見ているこれを創造されませんでした。
        My Creator did not create this as I see it.

*翻訳者註:肉体は今世を経験するためのかりそめの借り物でしかなく、前世や来世ではまた別の肉体に宿るというように変わるものであり、自分の変わることのない本質はスピリットそのものです。



(68)
愛は不満を抱きません。
Love holds no grievances.

不満は愛とは完全に異質なものです。
Grievances are completely alien to love.
不満は愛を攻撃し、愛の光を不明瞭なものにしておきます。
Grievances attack love and keep its light obscure.
私が不満を抱いていれば、私は愛を攻撃しています。したがって、私の「自己」を攻撃しています。
If I hold grievances I am attacking love, and therefore attacking my Self.
かくして、私の「自己」は私には見知らぬものとなります。
My Self thus becomes alien to me.
今日、私は私の「自己」を攻撃しないと決意しています。
その結果、私は私が誰であるかを思い出すことができます。
I am determined not to attack my Self today, so that I can remember Who I am.


この見方を適用するための以下の具体的な形が役に立つでしょう。
These specific forms for applying this idea would be helpful:

        これは私の「自己」を否定するための正当化にはなりません。
        This is no justification for denying my Self.        私は愛を攻撃するためにこれを使うことはしません。
        I will not use this to attack love. 
        私自身を攻撃するようにこれに誘惑させないでください。
        Let this not tempt me to attack myself.