2013年10月10日木曜日

Lesson 83

今日は以下の見方を復習しましょう。
Today let us review these ideas:
 
(65)
私の唯一の役目は神が私に与えてくれた役目です。
My only function is the one God gave me.

私には「神」が私に与えてくれた役目以外にはいかなる役目もありません。
I have no function but the one God gave me.
この認識はすべての葛藤から私を解放してくれます。
なぜなら、それは私が相反する目標を持つことはできないことを意味するからです。
This recognition releases me from all conflict, because it means I cannot have conflicting goals.
目的が一つだけであれば、私は何をするべきか、何を言うべきか、何を考えるべきかについて常に確信を持つことができます。
With one purpose only, I am always certain what to do, what to say and what to think.
私の唯一の役目は「神」が私に与えてくれたものであることを私が認めるとき、すべての疑いは消えてなくなります。
All doubt must disappear as I acknowledge that my only function is the one God gave me.

この見方のより具体的な適用は次のような形をとるかもしれません
More specific applications of this idea might take these forms:

        これについての私の知覚が私の役目を変えることはありません。
        My perception of this does not change my function.
        神が私に与えた役目以外の役目を私に与えません。
        This does not give me a function other than the one God gave me.
        神が私に与えなかった役目を正当化するために、私にこれを使わせないでください。
        Let me not use this to justify a function God did not give me.


(66)
私の幸せと私の役目は一つのものです。
My happiness and my function are one.

「神」からやってくるもののすべては一つです。
All things that come from God are one.
それらは「一体性」からやってくるものであり、一つのものとして受け取られなければなりません。
They come from Oneness, and must be received as one.
私の役目を果たすことは私の幸せです。
なぜなら、私の役目と幸せは同じ「源」からやってくるからです。
Fulfilling my function is my happiness because both come from the same Source.
そして、幸せを見つけたいのであれば、私は何が私を幸せにするかを認識することを学ばなければなりません。
And I must learn to recognize what makes me happy, if I would find happiness.

この見方の具体的な適用に役立つ形には次のようなものがあります
Some useful forms for specific applications of this idea are:

        これが私の幸せを私の役目から分離することはできません。
        This cannot separate my happiness from my function.
        私の幸せと役目の一体性は、これによってまったく影響を受けることはありません。
        The oneness of my happiness and my function remains wholly unaffected by this. 
        これを含めたいかなるものも、私の役目から離れた幸せの幻想を正当化することは        できません。        Nothing, including this, can justify the illusion of happiness apart from my function.