2013年10月10日木曜日

Lesson 85

今日の復習は以下の見方に取り組みます。
Today's review will cover these ideas:

(69)
私の不平不満は私の中にあるこの世界の光を隠してしまいます。
My grievances hide the light of the world in me.

私の不平不満はそこにないものを私に見せ、私が見たいものを私から隠します。
My grievances show me what is not there, and hide from me what I would see.
これを認識したならば、何のために私は不平不満を欲するのでしょうか。
Recognizing this, what do I want my grievances for?
私の不平不満は私を暗闇の中に保ち、光を隠します。
They keep me in darkness and hide the light.
不平不満と光は一緒に進んでいくことはできません。
しかし、私が見えるためには光とヴィジョンが一緒にならなければなりません。
Grievances and light cannot go together, but light and vision must be joined for me to see.
観るためには、私は不平不満を横に置かなければなりません。
To see, I must lay grievances aside.
私は観ることを望みます。そして、これが、私が成功するための手段となるでしょう。
I want to see, and this will be the means by which I will succeed.

この見方の具体的な適用は次のような形でできるかもしれません。
Specific applications for this idea might be made in these forms:

        これを視力に対する遮蔽物として使わせないでください。
        Let me not use this as a block to sight.
        この世界の光がこのすべてを光で照らして消散させます。
        The light of the world will shine all this away.
        私にはこれは必要ではありません。私は観ることを望みます。
        I have no need for this. I want to see.


(70)
私の救いは私からやってきます。
My salvation comes from me.

今日、私は私の救いがどこにあるかを認識します。
Today I will recognize where my salvation is.
私の救いは私の中にあります。なぜなら、救いの「源」がそこにあるからです。
It is in me because its Source is there.
それはその「源」を去ってはいません。したがって、私の心を去ったはずはありません。
It has not left its Source, and so it cannot have left my mind.
私は救いを私の外側に探そうとはしません。
I will not look for it outside myself.
それは外側で発見されて、それから、中に入れられたのではありません。
It is not found outside and then brought in.
それは私の内面から外に出ているのであり、私が見るすべてのものは、私の中で、そして、それ自身の中で輝いている光を反映するだけです。
But from within me it will reach beyond, and everything I see will but reflect the light that shines in me and in itself.

この見方の次のような形がより具体的な適用に適切です。
These forms of the idea are suitable for more specific applications:

        これが私を誘惑して、私に救いのために私から目をそらすようにさせないでください。
        Let this not tempt me to look away from me for my salvation.
        私は、これが私の救いの「源」についての自覚に干渉することを許しません。
        I will not let this interfere with my awareness of the Source of my salvation.               
        これには私から救いを取り去る力はありません。        This has no power to remove salvation from me.