2013年10月10日木曜日

Lesson 88

今日は以下の見方を復習します。
Today we will review these ideas:

(75)
光がやってきました。
The light has come.

攻撃よりも救いを選択するとき、私はすでにそこにあるものを認識する選択をしているだけです。
In choosing salvation rather than attack, I merely choose to recognize what is already there.
救いはすでに決められた決断です。
Salvation is a decision made already.
攻撃と不満は選択すべきものとして存在していません。
Attack and grievances are not there to choose.
それが理由で私は常に真実と(自我の)幻想のいずれかを選択します。
すなわち、存在しているものと、(本来的には)存在していないもの間から選択します。
That is why I always choose between truth and illusion; between what is there and what is not.
『光がやってきました。』
The light has come.
『私は光を選択するしかありません。』というのは、光には代替の選択肢はないからです。
I can but choose the light, for it has no alternative.
光が(自我の)暗闇に取って代わり、暗闇は姿を消しました。
It has replaced the darkness, and the darkness has gone.

この見方の具体的な適用のために以下の形が役に立つことでしょう
These would prove useful forms for specific applications of this idea:

        これは私に(自我の)暗闇を示すことはできません。というのは、光がやってきたからです。
        This cannot show me darkness, for the light has come.
        ( 名前 )さん、私が見るのは、あなたの中にある光だけです。
        The light in you is all that I would see, [name]. 
        私はこの中に、そこにあるものだけを見ます。
        I would see in this only what is there.

(76)
私は神の法則以外のいかなる法則の下にもありません。
I am under no laws but God's.

ここに私の自由を完璧に述べている言葉があります。
Here is the perfect statement of my freedom.
私は「神の法則」以外のいかなる法則の下にもありません。
I am under no laws but God's.
私は他の法則を作り上げ、それらの法則に私を支配する力を与える(自我の)誘惑に常に駆られています。
I am constantly tempted to make up other laws and give them power over me.
私が苦しむ唯一の理由は、それらの法則を私が信じているからです。
I suffer only because of my belief in them.
それらの法則は私に対していかなる実在的な影響もまったく持っていません。
They have no real effect on me at all.
私は「神の法則」を除いたすべての法則の影響から完璧に自由です。
I am perfectly free of the effects of all laws save God's.
そして、「神の法則」は自由の法則です。
And His are the laws of freedom.

この見方を適用するための具体的な形として、以下の文章が役に立つでしょう。
For specific forms in applying this idea, these would be useful:

        これについての私の知覚は、私が存在していない法則を信じていることを私に示しています。
        My perception of this shows me I believe in laws that do not exist.
        私には、これにおいて「神の法則」だけが働いているのが見えます。
        I see only the laws of God at work in this.
        これにおいて、私の法則ではなく、「神の法則」が働くことを私が許すようにさせてください。
        Let me allow God's laws to work in this, and not my own.