2013年10月10日木曜日

Lesson 86

今日は以下の見方を復習します。
These ideas are for review today:

(71)
神の救いの計画だけがうまくいきます。
Only God's plan for salvation will work.

私にとってむやみやたらに救いを探し回ることは分別のあることではありません。
It is senseless for me to search wildly about for salvation.
私は数多くの人の中に、数多くのものの中に救いを見ました。
しかし、私がそれに向かって手を伸ばすと、それはそこにはありませんでした。
I have seen it in many people and in many things, but when I reached for it, it was not there.
救いがどこにあるかについて私は間違っていました。
I was mistaken about where it is.
救いが何であるかについて私は間違っていました。
I was mistaken about what it is.
私はこれ以上無駄な探求はしません。
I will undertake no more idle seeking.
「神」の救いの計画だけがうまくいきます。
Only God's plan for salvation will work.
そして、私は「神」の計画は決して失敗することがないので喜びます。
And I will rejoice because His plan can never fail.

以下の文章をこの見方を具体的に適用するための形として提案します。
These are some suggested forms for applying this idea specifically:

        神」の救いの計画は、これについての私の知覚から私を救います。
        God's plan for salvation will save me from my perception of this.
        「これは、私の救いのための「神」の計画における例外ではありません。
        This is no exception in God's plan for my salvation. 
        これを「神」の救いの計画の光においてだけ知覚させてください。
        Let me perceive this only in the light of God's plan for salvation.

(72)
(自我の描く)不満を抱くことにまかせるままにすることは、神の救いの計画に対する攻撃です。
Holding grievances is an attack on God's plan for salvation.

(自我の描く)不満を抱くことにまかせるままにすることは、「神」の救いの計画はうまくいかないということを証明しようとする試みです。
Holding grievances is an attempt to prove that God's plan for salvation will not work.
しかし、「神」の計画だけがうまくいきます。
Yet only His plan will work.
したがって、私は、(自我の)不満を抱くことにまかせるままによって、私の救いについての唯一の希望を私の自覚から排除しているのです
By holding grievances, I am therefore excluding my only hope of salvation from my awareness.
私は、これ以上この狂気のやり方で私自身の最善の利益を台無しにすることはしません。
I would no longer defeat my own best interests in this insane way.
私は救いのための「神」の計画を受け容れて、幸せになります。
I would accept God's plan for salvation, and be happy.

この見方の具体的な適用は次のような形をとるかもしれません。
Specific applications for this idea might be in these forms:

        私はこれを見ながら、間違った知覚と救いのどちらかを選択しています。
        I am choosing between misperception and salvation as I look on this.
        もしも私がこれの中に不満の根拠を見れば、私の救いのための根拠を見ることは
        ないでしょう。
        If I see grounds for grievances in this, I will not see the grounds for my salvation. 
        これは攻撃ではなく救いを求めています。
        This calls for salvation, not attack.