2013年10月10日木曜日

Lesson 89

今日の復習のために以下の見方を使います。
These are our review ideas for today:

(77)
私には奇跡を自分のものとする資格があります。
I am entitled to miracles.

私は「神の法則」以外のいかなる法則の下にもないがゆえに、奇跡を自分のものとする資格があります。
I am entitled to miracles because I am under no laws but God's.
「神」の法則は私をあらゆる不満から解放し、不満を奇跡と取り換えます。
His laws release me from all grievances, and replace them with miracles.
そして、私は不満の代わりに奇跡を受け容れます。
不満は彼方にある奇跡を隠す(自我の)幻想にすぎません。
And I would accept the miracles in place of the grievances, which are but illusions that hide the miracles beyond.
今、私は「神」が私に与えてくれた役割のためにそれを活用することができるように、「神」の法則が持つ資格を与えてくれるものだけを受け容れます。
Now I would accept only what the laws of God entitle me to have, that I may use it on behalf of the function He has given me.

この見方を具体的に適用するために以下の提案を活用できるかもしれません。
You might use these suggestions for specific applications of this idea:

        この背後には、私が資格を与えられている奇跡があります。
        Behind this is a miracle to which I am entitled. 
        ( 名前 )さん、あなたに対して私が不満を抱くのではなく、不満の代わりに
        あなたにのものである奇跡を差し出させてください
        真実の目で見るならば、これは私に奇跡を差し出しています。
        Let me not hold a grievance against you, [name], but offer you the miracle
        that belongs to you instead.Seen truly, this offers me a miracle.


(78)
奇跡がすべての不満に取って代わりますように。
Let miracles replace all grievances.

この見方によって、私は私の意志を「聖霊」の意志と一体にし、それらを一つのものと見なします。
By this idea do I unite my will with the Holy Spirit's, and perceive them as one.
この見方によって、私は地獄からの私の解放を受け容れます。
By this idea do I accept my release from hell.
この見方によって、私の「神」の救いの計画にしたがって、私の(自我の)幻想のすべてを真実によって取って代わらせたいという私の気持ちを表現しています。
By this idea do I express my willingness to have all my illusions be replaced with truth, according to God's plan for my salvation.
私はいかなる例外も作らず、いかなる代替案も作りません。
I would make no exceptions and no substitutes.
私は、「神」が、私が持つことを意図されているように、「天国」のすべてを望みます。
そして、「天国」だけを望みます。
I want all of Heaven and only Heaven, as God wills me to have.

この見方を適用するための具体的な形としては以下のものが役に立つでしょう。
Useful specific forms for applying this idea would be:

        私は、私の救いから遊離したこの不満を抱くことはしません。
        I would not hold this grievance apart from my salvation.
        ( 名前 )さん、私たちの不満を奇跡と取り換えましょう。
        Let our grievances be replaced by miracles, [name]. 
        これを超越したところに、私の不満のすべてがそれによって取って
        代わられる奇跡があります
        Beyond this is the miracle by which all my grievances are replaced.