2013年10月10日木曜日

Lesson 82

今日は以下の見方を復習しましょう。
We will review these ideas today:

(63)
この世界の光は、私のゆるしを通してすべての心に安らぎをもたらします。
The light of the world brings peace to every mind through my forgiveness.

私のゆるしは、この世界の光がそれによって私を通して表現を発見するための手段です。
My forgiveness is the means by which the light of the world finds expression through me.
私のゆるしは、私のゆるしによって私の中にあるこの世界の光を自覚するようになるための手段です。
My forgiveness is the means by which I become aware of the light of the world in me.
私のゆるしは、この世界がそれによって私自身と共に癒されるための手段です。
My forgiveness is the means by which the world is healed, together with myself.
なので、この世界が私と共に癒されるように、私にこの世界をゆるさせてください。
Let me, then, forgive the world, that it may be healed along with me.

この見方をあてはめるための具体的な形として次のような言い方があるでしょう。
Suggestions for specific forms for applying this idea are:

        安らぎが私の心から( 名前 )の心に広がっていきますように。
        Let peace extend from my mind to yours, [name].
        私はこの世界の光を( 名前 )と共有しています。
        I share the light of the world with you, [name]. 
        私は、私のゆるしを通してこれをありのままに見ることができます。
        Through my forgiveness I can see this as it is.


(64)
私の役目を私に忘れさせないでください。
Let me not forget my function.

私は私の役目を忘れないでしょう。なぜなら、私は私の「自己」を覚えているからです。
I would not forget my function, because I would remember my Self.
それを忘れてしまえば、私には私の役目を果たすことはできません。
I cannot fulfill my function if I forget it.
そして、私の役目を果たさなければ、「神」が私のために意図している喜びを私は体験することがないでしょう
And unless I fulfill my function, I will not experience the joy that God intends for me.

この見方の適切で具体的な形には次のようなものが含まれるでしょう。
Suitable specific forms of this idea include:

        私がこれを使って私の役目を私から隠させないようにしてください
        Let me not use this to hide my function from me.
        私は、私の役目を果たすための機会としてこれを活用します。
        I would use this as an opportunity to fulfill my function. 
        これは私の自我(=エゴ)を脅かすかもしれませんが、
        いかなる意味においても私の役目を変えることはできません。
        This may threaten my ego, but cannot change my function in any way.