2013年9月12日木曜日

Lesson 36

“私の神聖性は私が見るもののすべてを包み込みます。”
My holiness envelops everything I see.

今日の新しい見方は、前回の新しい見方を知覚する人から、知覚されるものに広げていきます。
Today's idea extends the idea for yesterday from the perceiver to the perceived.
あなたの心は(本来は)神の心の一部であるがゆえに、あなたは神聖なのです。
You are holy because your mind is part of God's.
そして、あなたは神聖であるがゆえに、あなたの(スピリチュアル的な)視力もまた神聖であるに違いありません。
And because you are holy, your sight must be holy as well.
"罪悪感がない"ということは罪がないことを意味します。
"Sinless" means without sin.
ほんの少しだけ無罪であるということはあり得ません。
You cannot be without sin a little.
無罪であるか、無罪でないかのどちらかです。
You are sinless or not.
あなたの心が「神の心」の一部であるとすれば、あなたは罪なき者(罪悪感から解放された者)であるに違いありません。さもなければ、「神の心」の一部が有罪であることになります。
If your mind is part of God's you must be sinless, or a part of His Mind would be sinful.
あなたの(スピリチュアル的)視力は「神の神聖性」とつながっているのであって、あなたの自我(=エゴ)につながっているのではありません。したがって、(スピリチュアル的な視力は)あなたの肉体(の目にはつながっていません。
Your sight is related to His Holiness, not to your ego, and therefore not to your body.

今日は、3分から5分の4回の練習期間が必要です。
Four three-to-five-minute practice periods are required for today.
練習時間をできるだけ均等に配分するようにして、一日を通してあなたが自我の影響から守られるために、頻繁に短いバージョンの適用を行います。
Try to distribute them fairly evenly, and make the shorter applications frequently, to protect your protection throughout the day.
長めの練習は次のような形をとります。
The longer practice periods should take this form:

最初に、目を閉じて今日の新しい見方《私の神聖性は私が見るもののすべてを包み込みます。》を数回ゆっくりと繰り返します。
First, close your eyes and repeat the idea for today several times, slowly.
それから、目を開けて、周囲をゆっくりと見まわして、さりげなく見まわす中で気づいたものが何であれそれにこの新しい見方を当てはめていきます。
Then open your eyes and look quite slowly about you, applying the idea specifically to whatever you note in your casual survey.
たとえば、このように言います。
Say, for example:

       私の神聖性はあの絨毯を包み込みます。
       My holiness envelops that rug.
       私の神聖性はあの壁を包み込みます。
       My holiness envelops that wall. 

       私の神聖性はこれらの指を包み込みます。
       My holiness envelops these fingers. 

       私の神聖性はあの椅子を包み込みます。
       My holiness envelops that chair. 

       私の神聖性はあの体を包み込みます。
       My holiness envelops that body. 

       私の神聖性はこのペンを包み込みます。
       My holiness envelops this pen.


これらの練習をしている間に、数回、目を閉じて今日の新しい見方《私の神聖性は私が見るもののすべてを包み込みます。》を自分に向かって繰り返してください。それから、目を開けてそれまでと同じように続けてください。
Several times during these practice periods, close your eyes and repeat the idea to yourself. Then open your eyes, and continue as before.

短め練習の時には、目を閉じて今日の新しい見方《私の神聖性は私が見るもののすべてを包み込みます。》を繰り返します。周囲を見回しながら再び繰り返します。それから、目を閉じてもう一度繰り返して終了します。
For the shorter exercise periods, close your eyes and repeat the idea; look about you as you repeat it again; and conclude with one more repetition with your eyes closed.
もちろんのことですが、すべての適用は非常にゆっくりと行ってください。そして、できるだけ、気楽に、急がずに行ってください。
All applications should, of course, be made quite slowly, as effortlessly and unhurriedly as possible.