2013年9月19日木曜日

Lesson 51

今日の復習は以下の見方を扱います。
The review for today covers the following ideas:
 
(1)
私が見ているものには何の意味もありません。
Nothing I see means anything.

これがそうである理由は、私は(神の実在の世界には本来)無いものを見ているからであり、(神の実在の世界には本来)無いものは(私の本質にとっても)何の意味もないからです。
The reason this is so is that I see nothing, and nothing has no meaning.
私が見ることを学ぶためには、これを認識することが必要です。
It is necessary that I recognize this, that I may learn to see.
私が今見ていると考えるものが、ヴィジョン(=魂が本来持っている本質を見抜くスヒ゜リチュアル的な視野)にとって代わりつつあります。
What I think I see now is taking the place of vision.
ヴィジョン(=魂が本来持っている本質を見抜くスヒ゜リチュアル的な視野)がそれ本来の場所を占めることができるようにするために、私が今見ていると考えているものには何の意味もないと気づくことによってそれを手放さなければなりません。
I must let it go by realizing it has no meaning, so that vision may take its place.


(2)
私が見ているものに、それが私に対して持っている意味のすべてを私は与えています。
I have given what I see all the meaning it has for me.

私は見るもののすべてを(自我のパターンに基づき)価値判断してきました。そして、私が(自我で)見るのはこれであり、これだけです。
I have judged everything I look upon, and it is this and only this I see.
これはヴィジョン(=魂が本来持っている本質を見抜くスヒ゜リチュアル的な視野)ではありません。
This is not vision.
それは実在についての単なる幻想にすぎません。なぜなら、私の(自我による)価値判断は(神の)実在から遠く離れてなされたからです。
It is merely an illusion of reality, because my judgments have been made quite apart from reality.
私には私の(自我による)価値判断の中に妥当性の欠如を認識しようとする気持ちがあります。
なぜなら、私は「観たい」からです。
I am willing to recognize the lack of validity in my judgments, because I want to see.
私の(自我による)価値判断は私を傷つけてきました。私は(自我による)価値判断に従って見ることを望みません。
My judgments have hurt me, and I do not want to see according to them.


(3)
私は、私が見ているものを何も理解していません。
I do not understand anything I see.

私がそれを誤って(自我による)価値判断しているときに、見ているものを一体理解することができるでしょうか。
How could I understand what I see when I have judged it amiss?
私が見ているものは、私自身の思いの過ちの投影です。
What I see is the projection of my own errors of thought.
見ているものが理解不可能であるがゆえに、私は見ているものを理解できません。
I do not understand what I see because it is not understandable.
それを理解しようとすることに意味はありません。
There is no sense in trying to understand it.
しかし、それを手放して、見ることが可能で、理解することが可能で、愛することが可能なもののための場所を作ることには立派な理由があります。
But there is every reason to let it go, and make room for what can be seen and understood and loved.
私はただそのような気持ちを持つことによって、今見ているものをこれと交換することができます。
I can exchange what I see now for this merely by being willing to do so.
これは私が以前にした選択よりも良い選択ではないでしょうか。
Is not this a better choice than the one I made before?

(4)
これらの思いには何の意味もありません。
These thoughts do not mean anything.

私は「神」抜きで考えようとしているために、私が自覚している(自我からの)思いには何の意味もありません。
The thoughts of which I am aware do not mean anything because I am trying to think without God.
私が"私の"思いと呼んでいるものは私の(神の)実在的な思いではありません。
What I call "my" thoughts are not my real thoughts.
私の実在的な思いは、私が「神」と共に考える思いです。
My real thoughts are the thoughts I think with God.
私は私の実在的な思いを自覚していません。なぜなら、私の(自我による)思いをそれにとって代わらせてしまったからです。
I am not aware of them because I have made my thoughts to take their place.
私の思いには何の意味もないことを認め、それらを手放す気持ちが私にはあります。
I am willing to recognize that my thoughts do not mean anything, and to let them go.
私はそれらの考えがとって代わるべく意図されている考えによって、それらの考えがとって代わられることを選択します。
I choose to have them be replaced by what they were intended to replace.
私の思いは無意味です。しかし、すべての創造は、私が「神」と共に考える思いに依拠しています。
My thoughts are meaningless, but all creation lies in the thoughts I think with God.


(5)
私の心の動揺は、私が考える理由によるものであることは決してありません。
I am never upset for the reason I think.

私は私の思いを常に正当化しようとしているために、私の心の動揺が、私が考える理由によるものであることは決してありません。
I am never upset for the reason I think because I am constantly trying to justify my thoughts.
私は私の(自我の)思いを常に真実にしようとしています。
I am constantly trying to make them true.
私の怒りを正当化し、私の攻撃を保証するために、私はすべてのものを敵にします。
I make all things my enemies, so that my anger is justified and my attacks are warranted.
私が見るもののすべてにこの役割を課すことによって、どれほどすべてのものを乱用してきたかに私は気づいていません。
I have not realized how much I have misused everything I see by assigning this role to it.
私は私を傷つける思考体系、そして、私がもはや望まない思考体系を防御するためにこれをしてきました。私にはこれを手放す気持ちがあります。
I have done this to defend a thought system that has hurt me, and that I no longer want. I am willing to let it go.