2013年9月28日土曜日

Lesson 60

次の見方が今日の復習のための見方です。
These ideas are for today's review:

(46)
神は愛そのものです。その(神の)愛の中で私はゆるします。
God is the Love in which I forgive.

「神」は咎めたことがないがゆえにゆるすことはしません。
God does not forgive because He has never condemned.
咎めることのないものは咎めることはできません。
そして、自らの罪のなさを受け容れたものにはゆるすべきものは何も見えません。
The blameless cannot blame, and those who have accepted their innocence see nothing to forgive.
しかし、ゆるしは私が私の罪のなさを認めるための手段です。
Yet forgiveness is the means by which I will recognize my innocence.
ゆるしは地上における「神の愛」の反映です。
It is the reflection of God's Love on earth.
ゆるしは「天国」に十分私を近づけてくれ、「神の愛」が私のところまで手を伸ばして「神」のところまで引き上げてくれます。
It will bring me near enough to Heaven that the Love of God can reach down to me and raise me up to Him.


(47)
神は私が信頼する強さです。
God is the strength in which I trust.

私がゆるすのは私自身の強さを通してではありません。
It is not my own strength through which I forgive.
私の中にある「神の強さ」を通してゆるします。そのことを私はゆるすときに思い出します。
It is through the strength of God in me, which I am remembering as I forgive.
見え始めるにつれて、私は地上における「神」の反映を認めるようになります。
As I begin to see, I recognize His reflection on earth.
私は「神」の強さが私の中でうごめくのを感じるがゆえに、すべてのものをゆるします。
I forgive all things because I feel the stirring of His strength in me.
そして、私は愛を忘れる選択をしたけれど、私を忘れてはいない愛を思い出し始めます。
And I begin to remember the Love I chose to forget, but which has not forgotten me.


(48)
恐れるべきものは何もありません。
There is nothing to fear.

世界を私が見ることができるようになったら、世界は私にとってなんと安全な場所に見えることでしょう。
How safe the world will look to me when I can see it!
それは私が今見ていると想像しているものとは似ても似つかないものでしょう。
It will not look anything like what I imagine I see now.
私が見るすべての人、すべてのものが私に身を寄せて祝福してくれることでしょう。
Everyone and everything I see will lean toward me to bless me.
私はすべての人の中に私の最愛の「友」を見るでしょう。
I will recognize in everyone my dearest Friend.
私がゆるした世界の中に、そして、私をゆるしてくれた世界の中に、恐れるべきものなどあり得ないのです。
What could there be to fear in a world that I have forgiven, and that has forgiven me?


(49)
神の声は一日中私に語りかけます。
God's Voice speaks to me all through the day.

「神の声」が、私を救うようにと私のゆるしの思いに呼びかけることをやめる瞬間は一瞬もありません。
There is not a moment in which God's Voice ceases to call on my forgiveness to save me.
「神の声」が私の思いに方向性を与え、私の行動を導き、私の歩みを先導することに失敗する瞬間は一瞬もありません。
There is not a moment in which His Voice fails to direct my thoughts, guide my actions and lead my feet.
私は真実に向かって着実に歩き続けています。
I am walking steadily on toward truth.
真実以外に私が行くことができる場所はありません。
なぜなら、「神の声」こそ「神の子」に与えられた唯一の「声」であり、唯一の「ガイド」だからです。
There is nowhere else I can go, because God's Voice is the only Voice and the only Guide that has been given to His Son.


(50)
私は神の愛によって支えられています。
I am sustained by the Love of God.

「神の声」に耳を傾けるとき、私は「神の愛」によって支えられます。
As I listen to God's Voice, I am sustained by His Love.
私が目を開けるとき、私が見ることができるようにと「神の愛」が世界を明るく照らしてくれます。
As I open my eyes, His Love lights up the world for me to see.
私がゆるすとき、「神の愛」が「神の子」は無罪であることを私に思い出させてくれます。
As I forgive, His Love reminds me that His Son is sinless.
そして、「神」が私にくれたヴィジョンでこの世界を見るとき、私は「神の子」であることを思い出します。
And as I look upon the world with the vision He has given me, I remember that I am His Son.