2013年9月11日水曜日

Lesson 32

“私が見ている世界は私(の自我)がつくりだしました。”
I have invented the world I see.

今日は、原因と結果というテーマを引きつづき明らかにしていきます。
Today we are continuing to develop the theme of cause and effect.
あなたが見ている(自我に基づく)世界は、あなた(の自我)が作りだしたものであるがゆえに、あなたはその(自我に基づく幻想)世界の犠牲者ではありません。
You are not the victim of the world you see because you invented it.
あなたはその(自我に基づく)世界を作り上げたのと同じように容易に、あなたはその世界を放棄することもできます。
You can give it up as easily as you made it up.
その(自我に基づく)世界を見つづけるかもう見つづけるのをやめるかはあなたの望み次第です。
You will see it or not see it, as you wish.
あなたがその(自我に基づく幻想)世界を望んでいる間はそれを見るでしょう。もうそれを望まなくなったとき、その(自我の幻想)世界はなくなり、もう見ることはなくなるでしょう。
While you want it you will see it; when you no longer want it, it will not be there for you to see.

今日の新しい見方『私が見ている世界は私(の自我)がつくりだしました』は、これまでと同じように、あなたの内面の世界と外面の世界にあてはめられます。内面の世界と外面の世界は実際には同じ世界です。
The idea for today, like the preceding ones, applies to your inner and outer worlds, which are actually the same.
しかし、あなたはこれら2つの世界を異なったものと見ているので、今日の練習は再び2つの世界両方にあてはめます。ひとつはあなたがあなたの外側に見る世界であり、もうひとつはあなたがマインドの中に見る世界です。
However, since you see them as different, the practice periods for today will again include two phases, one involving the world you see outside you, and the other the world you see in your mind.
今日の練習では、これら2つの世界はともにあなた自身(の自我に基づく)想像力の産物であるという見方を取り入れられるように努めてください。
In today's exercises, try to introduce the thought that both are in your own imagination.

今回もまた、周囲を見まわしてあなたの外側にある世界を見ながら、今日の新しい見方『私が見ている世界は私(の)自我がつくりだしました』を2回か3回くり返すことによって、朝と夜の練習を開始します。
Again we will begin the practice periods for the morning and evening by repeating the idea for today two or three times while looking around at the world you see as outside yourself.
それから、目を閉じてあなたの内面の世界を観察します。
Then close your eyes and look around your inner world.
外の世界と内面の世界をできるだけ等しいものとして扱うように努めてください。
Try to treat them both as equally as possible.
あなたの意識にあなたの想像力が生みだすイメージを見つめながら、あなたの望むだけゆっくり今日の新しい見方『私が見ている世界は私(の自我)がつくりだしました』をくり返してください。
Repeat the idea for today unhurriedly as often as you wish, as you watch the images your imagination presents to your awareness.

朝と夜の2回の長めの練習時間は3分から5分かけることをお勧めします。練習は少なくとも3回は必要です。
For the two longer practice periods three to five minutes are recommended, with not less than three required.
この練習で安らぎを感じられる場合には、5回以上でも結構です。
More than five can be utilized, if you find the exercise restful.
練習をやりやすくするために、邪魔されることがあまりない時間、あるいは、あなた自身がまあまあ落ち着いていると感じられる時間を選んでください。
To facilitate this, select a time when few distractions are anticipated, and when you yourself feel reasonably ready.

それに加え、この練習は一日中、できるだけの頻度でくり返すとよいでしょう。
These exercises are also to be continued during the day, as often as possible.
短めの時間で練習するときは、あなたの内面の世界か外側の世界のどちらかを観ながら、ゆっくりとこの新しい見方『私が見ている世界は私(の自我)がつくりだしました』をくり返します。
The shorter applications consist of repeating the idea slowly, as you survey either your inner or outer world.
どちらの世界を選ぶかは重要ではありません。
It does not matter which you choose.

今日の新しい見方『私が見ている世界は私(の自我)がつくりだしました』は、あなたを悩ませるどんな状況に対しても、ただちにあてはめてください。
The idea for today should also be applied immediately to any situation that may distress you. Apply the idea by telling yourself:

       私が見ているこの状況は私(の自我)がつくりだしました。
       I have invented this situation as I see it.